ابداع لنست بدون درد

22 اوت 2014- دکتر کریستوفر جاکوبز پس از شنیدن اظهارات بیماران دیابتی درمورد هراس استفاده از لنست برای اندازه گیری قند خون و با توجه به زمینه ی تحصیلات خود در رشته ی مهندسی زیست پزشکی، با صرف 20 ساعت کار درهفته به مدت یک دهه توانست ابزاری جدید برای گرفتن خون از نوک انگشتان ابداع کند، این ابزار جدید با نام Genteelلنستی بدون درد است که با لنست های موجود در بازار بسیار تفاوت دارد.

این ابزار بسرعتی عمل می کند که اعصاب فرستنده ی سیگنال درد فرصت کافی برای پاسخ را نداشته و در عرض 2 تا 8 ثانیه  خون را از نوک انگشت برای اندازه گیری قند خون توسط گلوکومترمی مکد، در حالیکه  این نوع اولیه از Genteelاندکی بزرگتر از لانست های موجود در بازار است اما راحتی استفاده از آن برای کودکان و بزرگسالان سبب می گردد این اشکال نادیده گرفته شود.

بیماران پس از تسلط کاری با این دستگاه قادر هستند بسرعت نمونه ی خونی خود را بدون درد برای اندازه گیری با گلوکومتر تهیه کنند. این دستگاه جدید قابل استفاده با انواع دستگاه های قند سنج و استریپ های موجود در بازار است.

این دستگاه با تماس بر سطح مورد نظر می تواند عمق لازم برای ضربه ی سوزن را تنظیم کرده و با داشتن یک نازل ومکش با ایجاد خلا موجب بیرون کشیدن خون از محل تماس لنست با پوست می شود.

بسیاری از بیماران  اعتقادی به استفاده از این لنست ندارند زیرا آنها به درد لنست های معمولی عادت کرده اند اما کسانیکه مجبور به اندازه گیری قند خون بصورن مکرر( 6 تا 10 بار در یک روز) هستند از این ابداع جدید استقبال خواهند کرد.

 دکتر کریستوفر جاکوپز می گوید: در واقعیت، شما می توانید با لنست های قبلی آزمایش خوب و دقیقی را انجام دهید اما این نوع جدید لنست، این کار را بدون درد برای شما امکان پذیر می کند.

لنست Genteelطوری طراحی شده است که قابلیت کشیدن خون از همه ی نقاط بدن شامل قفسه ی سینه ، بازو، پا، شکم ، کف دست وانگشتان را دارد.

برای افرادی که کار آنها به حساسیت نوک انگشتانشان مرتبط است مانند تایپیست ها، موزیسین ها و افراد نابینا گرفتن خون از سایر نقاط بدن بجز انگشتان مزیت  بزرگی محسوب می شود.

دکتر جاکوبز می گوید: به گزارش مصرف کنندگان یک اینچ (دو ونیم سانت) بالای زانو بهترین نقطه  برای گرفتن خون است، تولید کنندگان دریافتند - بر اساس گزارش مصرف کنندگان – پس از زدن لنست در این نقطه درهنگام صبح، بیمار می تواند ازهمین مکان  بدون نیاز مجدد به سوراخ کردن این نقطه درطول روز خون بگیرد ، بیمار می تواند با تماس نوک لنست بدون سوزن در این محل با ایجاد مکش، مجدداً خون تهیه نماید، این یک مزیت دیگر لنست  Genteelاست.

 درحالیکه  تنها پانزده دقیقه زمان  برای آموزش  نحوه ی کار با ابزار Genteelلازم است فاکتور بی دردی این لنست یادگیری مراحل کار با آنرا  حتی با صرف زمان بیشتر ارزشمند کرده است.

 استفاده کنندگان از این دستگاه می گویند: اینکه با فشردن دکمه ی لنست احساس درد نمی کنند احساس بسیار خوبی است و از آنجائیکه این دستگاه قابلیت گرفتن خون را از سایر نقاط بدن بجز انگشتان دارد، مزیت فوق العاده ای است که موجب می گردد حس لمس نوک انگشتان تخریب نشود(اتفاقی که در لنست های معمولی پس از یک دهه آزمایش رخ می دهد ).

درحال حاضر قیمت این لنست کمتر از 130 دلار است وانتظار می رود عمر مفید آن ده سال یا بیشتر باشد و دارای 5 سال وارانتیاست. کمپانی سازنده ی به منظور ترغیب شرکتهای بیمه گر برای پوشش بیمه ای این ابزار مطالعه ای را برای بررسی تأثیر اندازه گیری منظم قندخون (که انتظار می رود  به دلیل استفاده از لنست بدون درد افزایش یابد) بر کاهش مقدار هموگلوبین A1Cآغاز نموده است. این شرکت امیدوار است که نتایج این مطالعه بتواند کمپانی های بیمه گر را به بیمه ی خرید این دستگاه تشویق نماید. از سوی دیگر لنست Genteelقابل استفاده با تمام گلوکومترهای معمولی موجود در بازار است بنابراین فقط لازم است یکبار خریداری گردد.

Genteelبرنگهای مشکی، آبی، صورتی، نقره ای و سفید موجود است وشامل یک لنست ویک کیف برای نگهداری تمام ابزارهای آزمایش است که شامل: دونازل برای ایجاد مکش خون از محل لنست و 6 سرتماسی یا  contact tipsبا رنگهای مختلف است که عمق ضربه ی لنست را تعیین می کند و برچسب هایی که برای مشخص کردن contact tipsبطور اختصاصی برای هر فرد طراحی شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی این دستگاه به سایت www.mygenteel.comمراجعه کنید.

منبع: diabeteshealth.com